Measures | Piece | Phrase Number | ||
---|---|---|---|---|
1–3 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 1 | Details | |
|
||||
4–6 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 1 | Details | |
CommentsSense of cadence on D in measures 4-5, however no LT in Tenor, interrupted by Ct stating next line while also evading the root by going 2>3. Very weak, but still present. |
||||
7–8 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 2 | Details | |
CommentsAlso an instance of HR stagger with the T entering early |
||||
10–11 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 2 | Details | |
|
||||
12–13 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 2 | Details | |
|
||||
1–7 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 3 | Details | |
|
||||
7–13 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 4 | Details | |
|
||||
13–14 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 5 | Details | |
|
||||
13–13 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 5 | Details | |
|
||||
15–16 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 6 | Details | |
|
||||
17–19 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 6 | Details | |
CommentsT/B have syncopation in middle (m. 18) which provides a moment of break between alternating 3/8 |
||||
19–20 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 6 | Details | |
CommentsCt/B in 3/8 |
||||
20–22 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 6 | Details | |
CommentsNot quite romanesca because Bass resolves up to E instead of down to A, making it a quasi deceptive Romanesca |
||||
21–22 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 6 | Details | |
|
||||
23–23 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 7 | Details | |
|
||||
23–25 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 7 | Details | |
CommentsCt/B in 3/8 |
||||
25–26 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 7 | Details | |
|
||||
26–27 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 8 | Details | |
CommentsTenor preceeds other voices |
||||
27–30 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 8 | Details | |
|
||||
30–31 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 8 | Details | |
Commentssyncopation in S/Ct gives hint of parallel 3rds |
||||
32–34 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 8 | Details | |
CommentsMeasure 33 has cross relation B-flat in Bass directly below a B(natural) in Ct |
||||
33–34 | Qui souhaitez avoir tout le plaisir | 8 | Details | |
|
||||
1–2 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 1 | Details | |
|
||||
2–3 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 1 | Details | |
|
||||
5–7 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 2 | Details | |
|
||||
7–7 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 2 | Details | |
|
||||
7–9 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 2 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 one tone away from 4 notes descending in Romanesca pattern |
||||
8–9 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 2 | Details | |
|
||||
9–10 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 3 | Details | |
|
||||
9–11 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 3 | Details | |
CommentsTenor is an octave below the soprano |
||||
10–11 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 3 | Details | |
|
||||
10–12 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 3 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
12–13 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 3 | Details | |
|
||||
15–16 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 4 | Details | |
|
||||
16–17 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 4 | Details | |
|
||||
17–22 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 5 | Details | |
CommentsMeasures 17-20 have parallel 3rds in Tenor and Bass, but don't stay parallel as long as S/Ct |
||||
20–20 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 5 | Details | |
|
||||
20–21 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 5 | Details | |
CommentsCt/B in 3/8 |
||||
21–22 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 5 | Details | |
CommentsS and Ct have parallel 6ths on different lines of text |
||||
21–22 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
22–24 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
|
||||
23–24 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
|
||||
23–27 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
Commentsmoment of parallel 3rds during 3/8 in Ct/B |
||||
24–27 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
CommentsT enters at 6th below Ct and S enters 6th above T |
||||
25–27 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
|
||||
26–27 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
|
||||
27–28 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 6 | Details | |
|
||||
28–29 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 7 | Details | |
|
||||
30–31 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 7 | Details | |
|
||||
33–34 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 7 | Details | |
|
||||
35–36 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 7 | Details | |
|
||||
37–38 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 8 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
39–40 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 8 | Details | |
|
||||
40–41 | Venons au poinct, ma dame s'il vous plaist | 8 | Details | |
|
||||
1–2 | O combien je suis fortuné | 1 | Details | |
|
||||
2–2 | O combien je suis fortuné | 1 | Details | |
|
||||
2–4 | O combien je suis fortuné | 1 | Details | |
|
||||
3–4 | O combien je suis fortuné | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | O combien je suis fortuné | 2 | Details | |
CommentsCt early |
||||
4–6 | O combien je suis fortuné | 2 | Details | |
|
||||
6–7 | O combien je suis fortuné | 2 | Details | |
CommentsT/B have consecutive octaves |
||||
7–8 | O combien je suis fortuné | 2 | Details | |
CommentsPrevious Measure 4 cadence on D |
||||
1–4 | O combien je suis fortuné | 3 | Details | |
|
||||
4–8 | O combien je suis fortuné | 4 | Details | |
|
||||
9–9 | O combien je suis fortuné | 5 | Details | |
|
||||
9–11 | O combien je suis fortuné | 5 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
10–12 | O combien je suis fortuné | 5 | Details | |
|
||||
11–12 | O combien je suis fortuné | 5 | Details | |
|
||||
13–13 | O combien je suis fortuné | 6 | Details | |
CommentsConsecutive 5ths Ct/B, no sign of parallel thirds or 3/5, which could be from the part writing issues |
||||
14–18 | O combien je suis fortuné | 7 | Details | |
CommentsCt stagger late, which repeats phrase 5 with filled in passing tones |
||||
14–16 | O combien je suis fortuné | 7 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
21–24 | O combien je suis fortuné | 7 | Details | |
CommentsCt staggers early instead of late on repeat, shifting text to another note, but all music is exact repeat |
||||
17–18 | O combien je suis fortuné | 8 | Details | |
CommentsCt early |
||||
18–19 | O combien je suis fortuné | 8 | Details | |
CommentsS/B in 3/8, consecutive 5ths Ct/B |
||||
19–20 | O combien je suis fortuné | 8 | Details | |
|
||||
20–21 | O combien je suis fortuné | 8 | Details | |
CommentsNo LT, No Bass |
||||
27–27 | O combien je suis fortuné | 8 | Details | |
CommentsBass gives final root instead of incomplete |
||||
1–2 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 1 | Details | |
Commentsdactyl 4+7, S/B in 3/8 |
||||
2–4 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 1 | Details | |
Commentsmeasure 3 has one parallel 3 in T/B |
||||
3–4 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 1 | Details | |
|
||||
4–6 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
|
||||
5–6 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
CommentsS/T in 3/8 |
||||
6–7 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
CommentsS/T in 3/8 |
||||
7–8 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
|
||||
9–10 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
Commentsmeasure 10 is half as long as a regular measure |
||||
8–9 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 2 | Details | |
|
||||
1–6 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 3 | Details | |
|
||||
4–10 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 4 | Details | |
|
||||
11–12 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 5 | Details | |
CommentsS/B in 3/8, has all the qualities of a romanesca (3/5, parallel 6, 3/8), but by definition, isn't romanesca |
||||
12–13 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 5 | Details | |
|
||||
14–14 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 5 | Details | |
Commentsalso has 3/5 in S/Ct |
||||
17–18 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 5 | Details | |
|
||||
14–15 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 6 | Details | |
Commentstenor early |
||||
14–17 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 6 | Details | |
|
||||
15–17 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 6 | Details | |
|
||||
19–20 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 6 | Details | |
|
||||
18–20 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 6 | Details | |
|
||||
21–26 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 7 | Details | |
|
||||
30–31 | Cherchant amour, Hymen vint apparoistre | 8 | Details | |
|
||||
1–4 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 1 | Details | |
|
||||
2–4 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 1 | Details | |
|
||||
2–3 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 2 | Details | |
CommentsRomanesca present with decent in S, but Bass parallel's S 3/5/3/3 to evade absolute Romanesca |
||||
7–9 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 2 | Details | |
Comments3/8 in Ct/B, HR Stagger T early actually occurs beginning m 6 |
||||
8–9 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 2 | Details | |
|
||||
9–11 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 3 | Details | |
|
||||
11–13 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 3 | Details | |
|
||||
11–14 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 3 | Details | |
CommentsT/B in 3/5/8 |
||||
13–14 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 3 | Details | |
|
||||
14–16 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 4 | Details | |
|
||||
15–16 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 4 | Details | |
|
||||
20–21 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 4 | Details | |
|
||||
22–24 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 5 | Details | |
Commentstxt pause m 23 |
||||
24–25 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 5 | Details | |
CommentsNDLT Cadence at question in text! |
||||
22–26 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 5 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 w/ parallel 3 into m 23 |
||||
25–27 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 5 | Details | |
CommentsCt also has anticipatory entry. |
||||
30–32 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 6 | Details | |
|
||||
31–31 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 6 | Details | |
|
||||
31–33 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 6 | Details | |
|
||||
33–34 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 6 | Details | |
|
||||
34–35 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 7 | Details | |
Commentsalso parallel 3rds S/T |
||||
36–37 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 7 | Details | |
|
||||
37–37 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 7 | Details | |
|
||||
38–38 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 7 | Details | |
Commentsficta for T, S and Ct no resolution |
||||
38–39 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 8 | Details | |
CommentsT late |
||||
40–41 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 8 | Details | |
|
||||
41–42 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 8 | Details | |
|
||||
41–42 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 8 | Details | |
|
||||
43–46 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 9 | Details | |
|
||||
43–44 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 9 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
45–46 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 9 | Details | |
CommentsS ficta |
||||
47–48 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
CommentsS early |
||||
49–51 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
Comments8/3/5 in S/B, 5/8/3 in T/B |
||||
51–53 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
CommentsCt @ 6 below S |
||||
52–53 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
|
||||
53–53 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
|
||||
52–54 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
|
||||
54–55 | Cest oeil mignon, ce visage poly | 10 | Details | |
|
||||
1–3 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 1 | Details | |
Commentsm 2 has parallel 3's in middle of 3/5 |
||||
3–5 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 1 | Details | |
|
||||
3–3 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 2 | Details | |
|
||||
7–8 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 2 | Details | |
|
||||
8–9 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 2 | Details | |
CommentsT late, T/B have 3/5, but the Romanesca descent in S is finished before T/B 3/5 is finished, due to late T entry, so no Romanesca |
||||
9–10 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 2 | Details | |
Commentsalso parallel 3 in Ct/T with a momoment of unison in m 9 |
||||
11–12 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 2 | Details | |
Commentsphrygian D cadence into m 11 with Ct/B |
||||
1–6 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 3 | Details | |
|
||||
6–13 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 4 | Details | |
|
||||
13–13 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 5 | Details | |
Commentsalso text pause in m 12 with phrase 2 into phrase 3 |
||||
13–14 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 5 | Details | |
|
||||
15–17 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 5 | Details | |
|
||||
17–18 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 5 | Details | |
|
||||
18–19 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
CommentsCt late |
||||
20–22 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
|
||||
19–20 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
CommentsBass waits to resolve and comes in on E, resolution elided with beginning of next text line |
||||
21–21 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
|
||||
20–23 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
|
||||
23–24 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
|
||||
23–25 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
Commentsrhythm varies 3/5 |
||||
24–25 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 6 | Details | |
|
||||
26–29 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 7 | Details | |
Commentsvoices are a palindrome |
||||
27–29 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 7 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
30–31 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 7 | Details | |
|
||||
31–32 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 8 | Details | |
CommentsCt early |
||||
32–33 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 8 | Details | |
|
||||
33–34 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 8 | Details | |
|
||||
35–36 | L'enfant Amour n'a plus son arc estrangé | 8 | Details | |
|
||||
1–2 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
CommentsB late, m2 in Ct downbeat voice leading avoids direct parallel 3 |
||||
3–4 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
|
||||
4–6 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
CommentsCt @ 1 with T, B @ 8 down from Ct |
||||
5–5 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
|
||||
6–6 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | La volunté si longtemps endormie | 1 | Details | |
CommentsCt 2-3 |
||||
10–10 | La volunté si longtemps endormie | 2 | Details | |
|
||||
10–11 | La volunté si longtemps endormie | 2 | Details | |
|
||||
11–11 | La volunté si longtemps endormie | 2 | Details | |
|
||||
11–12 | La volunté si longtemps endormie | 2 | Details | |
|
||||
11–12 | La volunté si longtemps endormie | 2 | Details | |
|
||||
1–7 | La volunté si longtemps endormie | 3 | Details | |
|
||||
7–12 | La volunté si longtemps endormie | 4 | Details | |
|
||||
13–13 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
|
||||
13–15 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
Commentsnot ROM b/c descent and harmonic rhythm not aligned |
||||
13–14 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
|
||||
15–15 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
|
||||
14–17 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | La volunté si longtemps endormie | 5 | Details | |
|
||||
19–20 | La volunté si longtemps endormie | 6 | Details | |
|
||||
20–20 | La volunté si longtemps endormie | 6 | Details | |
Commentsparallel 5th in T/B, Ct crosses over S then under T. Not a well brought together measure |
||||
21–22 | La volunté si longtemps endormie | 6 | Details | |
|
||||
22–28 | La volunté si longtemps endormie | 7 | Details | |
|
||||
28–33 | La volunté si longtemps endormie | 8 | Details | |
CommentsText changes the entries from simultaneous to HR Stagger in m 28 |
||||
1–2 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 1 | Details | |
CommentsB late |
||||
1–3 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 1 | Details | |
CommentsCt @ 5 above B |
||||
4–4 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 2 | Details | |
CommentsS late |
||||
8–9 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 2 | Details | |
Commentsalso parallel 6 in S/Ct |
||||
10–11 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 2 | Details | |
|
||||
1–6 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 3 | Details | |
|
||||
6–12 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 4 | Details | |
|
||||
12–13 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 5 | Details | |
CommentsS late |
||||
13–15 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 5 | Details | |
|
||||
14–15 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 5 | Details | |
|
||||
15–17 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 6 | Details | |
|
||||
16–17 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 6 | Details | |
Commentsalso parallel 3 Ct/T |
||||
15–16 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 6 | Details | |
|
||||
17–19 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 6 | Details | |
|
||||
19–20 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 6 | Details | |
Commentsphrygian cadence on A Ct/B before auth |
||||
20–24 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 7 | Details | |
|
||||
24–29 | Vive sera pour jamais n'estre morte | 8 | Details | |
|
||||
1–2 | Mars et Amour font ensemble alliance | 1 | Details | |
CommentsT early |
||||
2–3 | Mars et Amour font ensemble alliance | 1 | Details | |
|
||||
3–5 | Mars et Amour font ensemble alliance | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Mars et Amour font ensemble alliance | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Mars et Amour font ensemble alliance | 1 | Details | |
Commentsno S resolution |
||||
6–8 | Mars et Amour font ensemble alliance | 2 | Details | |
Comments3/8 in T/B |
||||
6–9 | Mars et Amour font ensemble alliance | 2 | Details | |
|
||||
7–9 | Mars et Amour font ensemble alliance | 2 | Details | |
|
||||
10–11 | Mars et Amour font ensemble alliance | 2 | Details | |
|
||||
12–17 | Mars et Amour font ensemble alliance | 3 | Details | |
|
||||
17–22 | Mars et Amour font ensemble alliance | 4 | Details | |
|
||||
23–24 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
|
||||
23–25 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
|
||||
24–25 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
|
||||
25–27 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
|
||||
26–26 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
Commentsparallel 5 after beat rest T/B |
||||
25–26 | Mars et Amour font ensemble alliance | 5 | Details | |
|
||||
26–27 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
|
||||
26–28 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
CommentsS @ 8 above T |
||||
27–27 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
|
||||
29–31 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
|
||||
30–31 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
|
||||
31–32 | Mars et Amour font ensemble alliance | 6 | Details | |
Commentsno B downbeat resolution |
||||
32–34 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
|
||||
33–35 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
Commentsparallel 3 m 35 in T/B |
||||
36–36 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
|
||||
36–37 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
|
||||
37–37 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
|
||||
38–38 | Mars et Amour font ensemble alliance | 7 | Details | |
CommentsBass supplies T resolution, no bass in cadence till resolution |
||||
38–42 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
Comments
|
||||
40–41 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
38–42 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
Commentsshould have included with ID |
||||
43–43 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
39–40 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
41–42 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
43–44 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
44–44 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
45–46 | Mars et Amour font ensemble alliance | 8 | Details | |
|
||||
46–51 | Mars et Amour font ensemble alliance | 9 | Details | |
Commentscould be seen as T moving early or B late in HR Stagger. T energizes rhythm early, bass enters late. |
||||
51–56 | Mars et Amour font ensemble alliance | 10 | Details | |
|
||||
1–2 | Si la promesse m'est tenue | 1 | Details | |
CommentsT late |
||||
2–4 | Si la promesse m'est tenue | 1 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
3–4 | Si la promesse m'est tenue | 1 | Details | |
|
||||
4–6 | Si la promesse m'est tenue | 2 | Details | |
CommentsT @ 4 below S |
||||
6–6 | Si la promesse m'est tenue | 2 | Details | |
|
||||
6–7 | Si la promesse m'est tenue | 2 | Details | |
|
||||
8–10 | Si la promesse m'est tenue | 3 | Details | |
|
||||
8–11 | Si la promesse m'est tenue | 3 | Details | |
Commentsparallel 3 m 10 in S/B |
||||
12–13 | Si la promesse m'est tenue | 3 | Details | |
|
||||
11–12 | Si la promesse m'est tenue | 3 | Details | |
|
||||
13–13 | Si la promesse m'est tenue | 3 | Details | |
CommentsNo Ct res, no B res, B to g undercuts strength of cad |
||||
13–16 | Si la promesse m'est tenue | 4 | Details | |
CommentsT @ 5 above B, S @ 8 above T, T @ 8 below S |
||||
14–15 | Si la promesse m'est tenue | 4 | Details | |
|
||||
16–16 | Si la promesse m'est tenue | 4 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
16–17 | Si la promesse m'est tenue | 4 | Details | |
|
||||
17–18 | Si la promesse m'est tenue | 4 | Details | |
|
||||
1–2 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 1 | Details | |
Commentsalso HR Stagger with T late |
||||
1–1 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 1 | Details | |
|
||||
2–2 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 1 | Details | |
|
||||
3–4 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 1 | Details | |
CommentsCt would need B nat |
||||
4–5 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
|
||||
4–6 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
CommentsT at unison with Ct |
||||
5–6 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
|
||||
6–7 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
|
||||
7–7 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
7–8 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 2 | Details | |
|
||||
8–10 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 3 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
10–12 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 4 | Details | |
Commentsnew text same music |
||||
14–15 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 4 | Details | |
CommentsS 2-3 |
||||
14–16 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
|
||||
15–16 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
Commentsconsecutive 5ths Ct/B |
||||
16–16 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
Commentsafter T crosses over Ct, Ct leaps a m6 to Eb, which could be awkward with the T already above |
||||
17–18 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
Commentsphrygian D B/Ct to Auth |
||||
18–22 | L'autre jour jouer m'aloye/ Parmi ces champs | 5 | Details | |
Commentstransition into bar 19 not the same as into bar 15, otherwise identical |
||||
1–5 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 1 | Details | |
CommentsDactyllic rhythm, not HR. S at 8 above, T at 8 below |
||||
3–3 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 1 | Details | |
|
||||
7–8 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 1 | Details | |
CommentsPhr A Ct/B before Auth D |
||||
4–6 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 1 | Details | |
|
||||
8–12 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 2 | Details | |
|
||||
9–10 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 2 | Details | |
|
||||
9–13 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 2 | Details | |
CommentsCt @ 8 above, S @ 8 above, T @ 8 below |
||||
12–12 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 2 | Details | |
|
||||
14–15 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 2 | Details | |
CommentsPhr A Ct/B before Auth D |
||||
15–16 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
CommentsS early |
||||
17–19 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
|
||||
17–20 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
|
||||
18–19 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
|
||||
20–21 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
|
||||
21–22 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 3 | Details | |
CommentsNo S resolution, Bass descends in scale not harmonic support |
||||
23–24 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 4 | Details | |
|
||||
24–25 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 4 | Details | |
CommentsT early |
||||
25–26 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 4 | Details | |
|
||||
26–28 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 4 | Details | |
|
||||
27–28 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 4 | Details | |
|
||||
29–29 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
28–33 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
CommentsB @ 8 below, T @ 1, S @ 8 above, T again @ 8 below |
||||
30–31 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
31–34 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
32–32 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
Commentsparallel 5ths Ct/T |
||||
32–34 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
33–34 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
34–35 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
35–36 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
Comments
|
||||
36–38 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
Commentssame as measures 8-10 |
||||
37–38 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
36–39 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
CommentsCt and T explore different counterpoint towards m 39. T @ 5 above, S @ 8 above, T @ 8 below |
||||
39–39 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
Commentsparallel 5ths Ct/T |
||||
38–41 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
39–41 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
40–41 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
41–42 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
42–43 | Comme l'aymant par sa vertu latente | 5 | Details | |
|
||||
4–5 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
|
||||
1–2 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
Commentswould expect an 8 on the Ct treble clef? |
||||
2–3 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
Commentsalso parallel 3rds Ct/T. T repetition of G in m 2 avoids HR Fauxbourdon |
||||
3–5 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
|
||||
5–5 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 1 | Details | |
CommentsAuth C S/B Disp followed by Auth F T/Ct Disp Inc Evade No Ct or B resolution, Ct eventually move 2-3 not 2-1 |
||||
5–7 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
CommentsS early |
||||
6–7 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
Comments3/8 in T/B |
||||
6–8 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
Comments3/8 in T/B |
||||
7–8 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
|
||||
9–10 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
|
||||
10–11 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
|
||||
11–12 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 2 | Details | |
|
||||
12–14 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 3 | Details | |
CommentsCould also consider the Ct as Anticipatory Entry, then just PEN S>B>T |
||||
14–15 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 3 | Details | |
|
||||
16–16 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 3 | Details | |
|
||||
16–18 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 4 | Details | |
CommentsCt early |
||||
17–21 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 4 | Details | |
|
||||
17–19 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 4 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
19–21 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 4 | Details | |
|
||||
20–21 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 4 | Details | |
|
||||
21–23 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 5 | Details | |
Comments3/8 in S/B, cadincad elides phrases |
||||
23–24 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 5 | Details | |
|
||||
24–25 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 5 | Details | |
|
||||
25–26 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 5 | Details | |
|
||||
25–28 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 6 | Details | |
|
||||
29–29 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 6 | Details | |
|
||||
30–30 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 6 | Details | |
|
||||
31–32 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 6 | Details | |
CommentsB evades 5-6 |
||||
32–33 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
33–33 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
34–35 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
35–37 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
36–37 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
37–38 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
37–37 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
|
||||
38–39 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 7 | Details | |
CommentsCt no resolution |
||||
40–40 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 8 | Details | |
|
||||
42–43 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 8 | Details | |
Commentsparallel 7ths Ct/B |
||||
43–44 | Helas mon cœur (mon œil), n'as tu pas trop grand tort | 8 | Details | |
Commentsbass resolves big beat early |
||||
1–3 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
3–5 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
5–7 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
8–8 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
7–8 | Trop justement je forme une complainte | 1 | Details | |
|
||||
8–11 | Trop justement je forme une complainte | 2 | Details | |
Comments5/3/8 in S/B |
||||
9–12 | Trop justement je forme une complainte | 2 | Details | |
Comments5/3/8 in T/B 8/5/3 in Ct/B |
||||
10–11 | Trop justement je forme une complainte | 2 | Details | |
|
||||
12–12 | Trop justement je forme une complainte | 2 | Details | |
|
||||
1–8 | Trop justement je forme une complainte | 3 | Details | |
|
||||
8–12 | Trop justement je forme une complainte | 4 | Details | |
|
||||
13–15 | Trop justement je forme une complainte | 5 | Details | |
CommentsNo 3/5 b/c vertical sonorities just alternating, not progressing |
||||
13–16 | Trop justement je forme une complainte | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | Trop justement je forme une complainte | 5 | Details | |
|
||||
17–17 | Trop justement je forme une complainte | 5 | Details | |
|
||||
19–21 | Trop justement je forme une complainte | 6 | Details | |
CommentsCt early |
||||
20–22 | Trop justement je forme une complainte | 6 | Details | |
|
||||
21–24 | Trop justement je forme une complainte | 6 | Details | |
Commentsparallel 3 in Ct/B also, T above Ct |
||||
22–23 | Trop justement je forme une complainte | 6 | Details | |
Commentsalso parallel 3rds in Ct/T, Voice exchange modifies sounding of 3rds from 21-22 |
||||
23–24 | Trop justement je forme une complainte | 6 | Details | |
CommentsCt and T extend cadence with decoration |
||||
25–29 | Trop justement je forme une complainte | 7 | Details | |
|
||||
25–27 | Trop justement je forme une complainte | 7 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
29–30 | Trop justement je forme une complainte | 7 | Details | |
Commentss ficta |
||||
31–32 | Trop justement je forme une complainte | 8 | Details | |
|
||||
35–36 | Trop justement je forme une complainte | 8 | Details | |
CommentsNo S or Ct resolution, S evades 5-6 and Ct evades 2-4 |
||||
36–38 | Trop justement je forme une complainte | 9 | Details | |
|
||||
38–40 | Trop justement je forme une complainte | 9 | Details | |
CommentsT late |
||||
39–40 | Trop justement je forme une complainte | 9 | Details | |
CommentsCt 2-3 |
||||
40–43 | Trop justement je forme une complainte | 10 | Details | |
|
||||
44–46 | Trop justement je forme une complainte | 10 | Details | |
|
||||
48–48 | Trop justement je forme une complainte | 10 | Details | |
|
||||
2–2 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 1 | Details | |
|
||||
1–5 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 1 | Details | |
|
||||
3–6 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 1 | Details | |
|
||||
5–6 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 2 | Details | |
CommentsB late |
||||
7–8 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 2 | Details | |
|
||||
8–9 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 2 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
9–10 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 2 | Details | |
|
||||
1–6 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 3 | Details | |
|
||||
6–10 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 4 | Details | |
|
||||
13–14 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 5 | Details | |
Comments3/8 in S/B, 11-12 = 13-14 except the voices exchange parts S=>T, Ct=>S, T=>Ct |
||||
11–11 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 5 | Details | |
CommentsShould the text say "A-dieu" instead of "O-dieu"? |
||||
14–16 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 5 | Details | |
CommentsT late |
||||
17–17 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 5 | Details | |
|
||||
17–19 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 6 | Details | |
CommentsB @ 5 below, T must enter 1/2 beat late to be heard through S repeating C's |
||||
19–20 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 6 | Details | |
|
||||
20–21 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 6 | Details | |
|
||||
22–27 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 7 | Details | |
|
||||
27–31 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 8 | Details | |
Commentsm8 and m 29 have different PT's. Should repeat at end of phrase return to 22 instead of 21? |
||||
30–31 | Quelle prison au monde est plus cruelle | 8 | Details | |
Commentssame text pause ending cadence in m 21 phrase 6 |
||||
1–2 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 1 | Details | |
|
||||
1–3 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 1 | Details | |
CommentsCt @ 5 above B, tonal for Ct TI and descent of 3rd not 4th |
||||
3–3 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 1 | Details | |
Commentsbrief, but felt together |
||||
3–4 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 1 | Details | |
|
||||
4–4 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 2 | Details | |
|
||||
6–7 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 2 | Details | |
|
||||
6–8 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 2 | Details | |
|
||||
7–8 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 2 | Details | |
|
||||
8–12 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 3 | Details | |
|
||||
12–15 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 4 | Details | |
|
||||
16–16 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 5 | Details | |
CommentsT late |
||||
17–19 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 5 | Details | |
Comments8/5/3 in Ct/B begin 17 and continue to 21, but by end of phrase 5 there aren't two full cycles through the pattern |
||||
18–19 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 5 | Details | |
|
||||
20–21 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 6 | Details | |
|
||||
21–22 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 6 | Details | |
CommentsNo B resolution, Ct 2-3 |
||||
23–23 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 7 | Details | |
|
||||
24–26 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 7 | Details | |
|
||||
25–26 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 7 | Details | |
|
||||
26–26 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 7 | Details | |
|
||||
26–27 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 8 | Details | |
|
||||
27–28 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 8 | Details | |
|
||||
28–28 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 8 | Details | |
|
||||
28–29 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 8 | Details | |
|
||||
29–30 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 8 | Details | |
|
||||
31–32 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 9 | Details | |
|
||||
33–33 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 9 | Details | |
Commentsevaded S 7-3, T 5-6 |
||||
33–34 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 10 | Details | |
|
||||
35–36 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 10 | Details | |
|
||||
35–37 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 10 | Details | |
|
||||
38–39 | Maistre Ambrelin, confesseur de nonettes | 10 | Details | |
CommentsI would adjust the repeat at the end, to allow the return to make sense both musically and textually. I propose a cut halfway through m 40, leaving the B entrance on low A out, then have the return to the beginning of 32, not the halfway mark of 31. Just my suggestion. |
||||
1–4 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 1 | Details | |
|
||||
2–3 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 1 | Details | |
|
||||
4–4 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 1 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
5–6 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 1 | Details | |
|
||||
6–7 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 2 | Details | |
CommentsS early, B drops out this phrase |
||||
7–8 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 2 | Details | |
|
||||
9–14 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 3 | Details | |
CommentsCt fills in S downbeat m 10 for PEn rhythmic requirments |
||||
15–16 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 4 | Details | |
|
||||
16–16 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 4 | Details | |
|
||||
16–17 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 4 | Details | |
Comments3/8 in Ct/T |
||||
17–17 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 4 | Details | |
|
||||
18–19 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 5 | Details | |
|
||||
19–21 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 5 | Details | |
Commentsparallel 3rds first half of NIM Ct/T m19-20 |
||||
21–22 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 6 | Details | |
|
||||
22–22 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 6 | Details | |
|
||||
22–23 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 6 | Details | |
|
||||
23–25 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 6 | Details | |
CommentsB early |
||||
24–25 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 6 | Details | |
|
||||
25–29 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 7 | Details | |
CommentsT lower and later than Phrase 6. M 27 is augmented version of 23. Ct beat 2 m 28 moves before m 24. |
||||
29–30 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 8 | Details | |
CommentsCt/T also in parallel 3rds |
||||
33–35 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 9 | Details | |
|
||||
34–35 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 9 | Details | |
Commentscad m 35 |
||||
35–38 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
37–38 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
Commentsalso 3/5 in S/B |
||||
38–38 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
39–40 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
40–40 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
Commentsphrase 10 text repeats 4x through composed |
||||
42–42 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
42–43 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
45–45 | Qu'est-ce que fait celui qui se marie | 10 | Details | |
|
||||
1–3 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 1 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
3–4 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 1 | Details | |
|
||||
5–5 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 1 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
5–6 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 1 | Details | |
|
||||
8–8 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 2 | Details | |
CommentsNo Bass, enters on resolution, not as part of cadential material |
||||
8–10 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 2 | Details | |
|
||||
9–11 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 2 | Details | |
Commentsparallels finish m 10 |
||||
11–11 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 2 | Details | |
|
||||
1–6 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 3 | Details | |
|
||||
6–12 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 4 | Details | |
|
||||
12–15 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 5 | Details | |
CommentsCt late |
||||
13–15 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 5 | Details | |
|
||||
14–15 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 5 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
16–17 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
17–18 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
19–21 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
20–21 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
21–23 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
22–23 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
23–24 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
24–25 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 6 | Details | |
|
||||
26–30 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 8 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
26–28 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 8 | Details | |
|
||||
29–30 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 8 | Details | |
|
||||
30–31 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 9 | Details | |
CommentsS late |
||||
30–32 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 9 | Details | |
|
||||
32–34 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 9 | Details | |
|
||||
34–35 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 9 | Details | |
|
||||
34–35 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 9 | Details | |
|
||||
35–37 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
CommentsRomanesca in retrograde |
||||
35–38 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
|
||||
36–38 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
Comments3/8 in S/B, ROM in retrograde |
||||
38–40 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
|
||||
39–40 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
|
||||
40–42 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
Comments3/8 in Ct/B |
||||
41–42 | Vrais amateurs du plaisir de Vénus | 10 | Details | |
|
||||
2–3 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 1 | Details | |
|
||||
4–5 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 1 | Details | |
CommentsT @ 2 below S |
||||
2–5 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 1 | Details | |
|
||||
6–6 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 1 | Details | |
CommentsNo B resolution |
||||
6–8 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 2 | Details | |
|
||||
7–9 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 2 | Details | |
Comments3/5 in S/B and 3/8 in Ct/B |
||||
10–12 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 2 | Details | |
Comments3/8 in T/B, Bass descent too fast, S descent too slow for ROM |
||||
10–11 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 2 | Details | |
|
||||
12–13 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 2 | Details | |
|
||||
1–7 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 3 | Details | |
|
||||
6–14 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 4 | Details | |
|
||||
15–16 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 5 | Details | |
|
||||
16–17 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 5 | Details | |
|
||||
15–17 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 5 | Details | |
|
||||
17–18 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 6 | Details | |
Comments3/8 in S/B |
||||
18–20 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 6 | Details | |
|
||||
21–21 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 6 | Details | |
|
||||
22–24 | J'ay d'un costé l'honneur tant estimé | 7 | Details | |
|
||||
2–4 | J'ay le fruit tant désiré | 1 | Details | |
|
||||
1–3 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 1 | Details | |
CommentsS enters half a bar early for HR Stagger. Coqu repetition in the bass provides dactyllic sense. |
||||
1–3 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 1 | Details | |
Commentsone moment of parallel 3rds during pattern |
||||
2–3 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 1 | Details | |
CommentsS/B alternating 3/8 |
||||
4–6 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 2 | Details | |
CommentsT/B also in 3/8 Text overlap occurs in measure 3 |
||||
5–6 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 2 | Details | |
|
||||
6–8 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 3 | Details | |
|
||||
8–11 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 4 | Details | |
Comments
|
||||
11–13 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 5 | Details | |
|
||||
13–15 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 6 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 Parallel 3rds in S/Ct overlap between phrases 5-6 during measures 12-14 |
||||
15–17 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 7 | Details | |
|
||||
17–19 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 8 | Details | |
|
||||
20–20 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 8 | Details | |
CommentsPlease disregard the previous HR Fauxbourdon data entry |
||||
20–21 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 8 | Details | |
CommentsThe text for measures 19-23 is the 8th phrase repeated another two times completely. The music originally mirrored phrase 6, but now is its own idea. |
||||
23–24 | C'est a moy qu'en veult ce coqu | 8 | Details | |
CommentsPartial Romanesca statement in measure 22, but doesn't have the C major chord to make the statement a direct parallel to measure 14. It provides a sense of false romanesca before the ultimate cadence. |
||||
1–3 | J'ay le fruit tant désiré | 1 | Details | |
CommentsBass at octave below |
||||
3–4 | J'ay le fruit tant désiré | 1 | Details | |
|
||||
4–6 | J'ay le fruit tant désiré | 2 | Details | |
CommentsTenor at octave below |
||||
4–5 | J'ay le fruit tant désiré | 2 | Details | |
|
||||
7–8 | J'ay le fruit tant désiré | 2 | Details | |
CommentsTenor missing on downbeat |
||||
8–11 | J'ay le fruit tant désiré | 3 | Details | |
|
||||
11–15 | J'ay le fruit tant désiré | 4 | Details | |
CommentsOnly change in repeat of phrase 4 is the final cadence is complete in the tenor in measure 15 |
||||
16–21 | J'ay le fruit tant désiré | 5 | Details | |
Commentsmeter changes to triple |
||||
17–19 | J'ay le fruit tant désiré | 5 | Details | |
CommentsS/B in 3/8 |
||||
19–21 | J'ay le fruit tant désiré | 5 | Details | |
CommentsThe word augmenter is accompanied by immediately double duration notes. |
||||
19–21 | J'ay le fruit tant désiré | 6 | Details | |
CommentsThe word augmenter is spelled with immediately double duration notes. The flow of passages 5 and 6 make the two appear as one musical phrase. *disregard the previous entry labeling this as phrase 5* |
||||
20–21 | J'ay le fruit tant désiré | 6 | Details | |
|
||||
21–23 | J'ay le fruit tant désiré | 7 | Details | |
|
||||
22–23 | J'ay le fruit tant désiré | 7 | Details | |
|
||||
23–24 | J'ay le fruit tant désiré | 7 | Details | |
|
||||
24–26 | J'ay le fruit tant désiré | 8 | Details | |
CommentsCt/B in 3/8 |
||||
25–28 | J'ay le fruit tant désiré | 9 | Details | |
CommentsTenor at octave below |
||||
27–28 | J'ay le fruit tant désiré | 9 | Details | |
CommentsCt/B in 3/8 |
||||
28–28 | J'ay le fruit tant désiré | 9 | Details | |
|
||||
27–29 | J'ay le fruit tant désiré | 9 | Details | |
|